با خوردن گوشت مرغ امروز خوابی راحت و آرام را تجربه کنید

 آهن یک نمک معدنی است که برای تشکیل گلبول های قرمز خون بسیار ضروری است و یکی از انواع آهن در گوشت مرغ امروز موجود است، بنابراین افراد مبتلا به کم خونی مرغ باید به مقدار مناسب مصرف کنند.

گوشت مرغ حاوی مقداری املاح معدنی از جمله فسفر است که در فرآیند متابولیسم نشاسته، چربی و پروتئین نقش بسزایی دارد و علاوه بر ویتامین D ، فسفر نیز نقش مهمی در ساخت استخوان ها و دندان های قوی دارد ، بنابراین مرغ باید مصرف شود.

گوشت مرغ حاوی ویتامین های زیادی مانند ریبوفلاوین است که ترکیبات مهمی برای تبادل مواد در بدن و تولید کربوهیدرات ها، چربی ها، آلبومینوژن ها، تولید انرژی، فرآیند تنفس در سلول ها و غیره است.

گوشت مرغ سفید حاوی بیشتر مواد مغذی موجود در مرغ قهوه ای با تفاوت هایی است، به عنوان مثال، گوشت مرغ قهوه ای حاوی مقدار بیشتری آهن در مقایسه با گوشت مرغ سفید است، زیرا بدانیم که گوشت مرغ قهوه ای حاوی مقدار کمی چربی در مقایسه با گوشت مرغ قهوه ای است.

گوشت مرغ

حاوی مقدار زیادی چربی است اما برخی از آنها برای سلامتی مفید هستند زیرا از نوع غیر اشباع هستند.

بیشتر چربی های اشباع مرغ باید از بین برود، پوست آن را باید جدا کرد، از طرفی بهتر است در تهیه مرغ هیچ نوع چربی یا روغن اضافه نکنید و آن را به صورت کبابی یا کبابی مصرف کنید و به صورت آب پز و کاملا سرخ شده از آن دوری کنید.

اگر فردی گوشت مرغ را بدون پوست مخصوصا سینه بخورد، ممکن است کالری کمتری نسبت به گوشت قرمز برای بدن به ارمغان بیاورد، در حالی که به طرز پخت آن یعنی آب پز یا کبابی توجه داشته باشد و از سرخ کردن یا اضافه کردن چربی و چربی پرهیز کند. 

خوردن مرغ به وفور اصلا مضر نیست، برعکس بسیار مفید است، البته پوست مرغ را نباید خورد زیرا سرشار از چربی و کلسترول است، گوشت آن برای بدن بسیار مفید است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.