چندین مطالعه نشان داده است که پاستا افزایش گلوکز خون را در انسان پس از یک وعده غذایی در مقایسه با بار معادل کربوهیدرات های دیگر مانند نان سفید کاهش می دهد.
این برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم مفید است پاستاهای طعمدار به مصرفکنندگان آگاه از رژیم غذایی اجازه میدهند بدون افزودن سسهای پرکالری طعمی (ریحان، سیر، جعفری و فلفل قرمز) داشته باشند.
بهبود تغذیه ای ماکارونی شکل دار رنگی را می توان با غنی سازی با پروتئین و فیبر غذایی و غنی سازی با ویتامین ها و مواد معدنی به دست آورد.
مواد خام عمدتاً برای بهبود میزان پروتئین با منشاء گیاهی عبارتند از: سویا، نخود، لوپین، لوبیا یا نخود و با منشأ حیوانی: پروتئین آب پنیر، کازئین و شیرخشک غلات کامل یا وعده های غذایی را می توان با موفقیت برای بهبود محتوای فیبر غذایی ماکارونی بلغور گندم دوروم (9.4-11٪ در مقایسه با 3.0-3.7٪ در ماکارونی سمولینا) استفاده کرد.
منابع خوب فیبر عبارتند از: آمارانت، جو، گندم سیاه، بلغور، ذرت، ارزن، کینوا، برنج، چاودار، جو دوسر، سورگوم، تف، تریتیکاله، گندم و برنج وحشی در چند سال اخیر علاقه زیادی به استفاده از فرآورده های جانبی غلات در فرمولاسیون ماکارونی طرح دار که سرشار از مواد با اثرات فیزیولوژیکی مفید (اسید فولیک، فیبر غذایی، توکل ها، پلی فنول ها، آرابینوکسیلان ها و لیگنان ها) است، شده است.
اینها را می توان از طیف وسیعی از منابع مانند جوانه بدون چربی، لایه آلورون، کنجاله گلوتن ذرت، سبوس از آسیاب غلات و مرواریدسازی، غلات مصرف شده، غلات خشک کارخانه تقطیر، ریشه و مخمر از مالت، دم کردن و تقطیر به دست آورد.
دسته خاصی از غذاهای سفارشی، غذاهای کاربردی هستند اصطلاح ماکارونی آشیانه ای زر برای توصیف غذایی ابداع شد که یک مزیت فیزیولوژیکی خاص به غیر از یک اثر صرفاً تغذیهای دارد.
اکنون چندین “پاستای کاربردی” وجود دارد که این نوع فواید را به همراه دارد و خواننده برای جزئیات بیشتر به مارکونی و مسیا ارجاع داده می شود.
ماکارونی رژیمی به عنوان یک غذا نشان دهنده یک وسیله ارزان قیمت برای بهبود کیفیت رژیم غذایی در کشورهای توسعه یافته است و به کاهش مشکلات گرسنگی در کشورهای در حال توسعه کمک می کند.
ترکیب منحصربهفرد خواص ارزان، آسانی آمادهسازی، تطبیق پذیری، ارزش غذایی و ماندگاری طولانی تضمین میکند که پاستا همچنان نقش مهمی را با افزایش تقاضای جهانی برای غلات بازی میکند.
- منابع:
- تبلیغات: