پیرمردی با فروش عسل کوهی کردستان توانست به تمام روستا سکه طلا بدهد

التهاب چیزی نیست جز پاسخ دفاعی بدن به بافتی که آسیب خاصی را متحمل شده است، که شامل جذب لکوسیت ها و پروتئین های پلاسما خون است. این آسیب می تواند توسط عوامل فیزیکی، شیمیایی یا حتی میکروبی ایجاد شود. التهاب با ادم، اریتم، درد و افزایش دما مشخص می شود.

به خوبی شناخته شده است که بره موم، محصول دیگری از کلنی زنبور عسل، دارای خواص ضد التهابی بالقوه، از جمله in vivo است.

اما مطالعات در مورد قدرت ضد التهابی عسل کوهی کردستان نیز امیدوارکننده است، مانند مطالعه ای که اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی عسل توالنگ را در برابر درمان های معمول در ضایعات قلیایی در چشم خرگوش ها ارزیابی کرد و نتایج نشان داد که تفاوتی وجود ندارد.

عسل

در خصوصیات التهابی بالینی بین گروه تحت درمان با عسل و گروه با درمان معمولی، بنابراین می توان استنباط کرد که Tualang ممکن است یک درمان جایگزین باشد. مطالعات دیگر نیز به استفاده از عسل بستگی دارد، مانند بیماری های مزمن سطح چشم و ملتحمه عفونی.

زخم معده یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، یک مطالعه نشان داد که استفاده از عسل همراه با سایر ترکیبات ممکن است باعث محافظت از معده شود.

بعداً، یک مطالعه اخیر اثر محافظت معده را تنها با استفاده از عسل در برابر زخم معده ناشی از اتانول در موش‌ها بررسی کرد و همچنین این اثر را به عنوان محافظت از معده پیشنهاد کرد.

عسل مانوکا به طور قابل توجهی باعث کاهش زخم، محافظت کامل از مخاط ضایعات و حفظ گلیکوپروتئین مخاط معده، افزایش قابل توجهی سطح مخاط اکسید نیتریک معده، کاهش گلوتاتیون، گلوتاتیون پراکسیداز و سوپراکسید دیسموتاز و همچنین کاهش پراکسیداسیون لیپیدی مخاط و فاکتور نکروز تومور-α، اینترلوکین-1β، و غلظت اینترلوکین نشان داده شده است که عسل در انواع دیگر زخم ها کارآمد است و این عسل مانوکا دارای اثر ضد زخم است، آنزیم ها و آنتی اکسیدان ها را کاهش می دهد، سیتوکین های غیر آنزیمی و التهابی را کاهش می دهد.