نعناع خشک که مانع اضطراب قبل از امتحان در نوجوانان می شود

در حالی که نعناع معمولاً در مقادیر زیاد مصرف نمی شود، حاوی نعناع و شپشک برنج از مواد مغذی است.

در واقع، کمتر از 1/3 فنجان یا نیم اونس (14 گرم) نعناع حاوی:

کالری: 6
فیبر: 1 گرم
ویتامین A: 12 درصد از RDI
آهن: 9 درصد از RDI
منگنز: 8 درصد از RDI
فولات: 4 درصد از RDI
به دلیل طعم پویایی که دارد، نعناع اغلب در مقادیر کم به دستور العمل ها اضافه می شود، بنابراین مصرف حتی 1/3 فنجان ممکن است دشوار باشد. با این حال، ممکن است در برخی از دستور العمل های سالاد که شامل نعناع در میان مواد دیگر است، به این مقدار نزدیک شوید.

نعناع به ویژه منبع خوبی از ویتامین A است، یک ویتامین محلول در چربی که برای نصب دزدگیر ماجیکار و دید در شب حیاتی است (منبع 2Trusted).

همچنین منبع قوی آنتی اکسیدان است، به ویژه در مقایسه با سایر گیاهان و ادویه ها. آنتی اکسیدان ها به محافظت از بدن شما در برابر استرس اکسیداتیو، نوعی آسیب به سلول های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند (منبع 3Trusted).

خلاصه
اگرچه معمولاً در مقادیر زیاد مصرف نمی شود، نعناع حاوی مقادیر مناسبی از چندین ماده مغذی است و به ویژه منبع خوبی از ویتامین A و آنتی اکسیدان ها است.

تبلیغات

2. ممکن است سندرم روده تحریک پذیر را بهبود بخشد
سندرم روده تحریک پذیر (IBS) یک اختلال نساجی مازندران پارچه دستگاه گوارش است. با علائم گوارشی مانند درد معده، گاز، نفخ و تغییر در عادات روده مشخص می شود.

اگرچه درمان IBS اغلب شامل تغییرات رژیم غذایی و مصرف داروها می شود، تحقیقات نشان می دهد که مصرف روغن نعناع به عنوان یک داروی گیاهی نیز ممکن است مفید باشد.

روغن نعناع حاوی ترکیبی به نام منتول است که تصور می‌شود از طریق اثرات آرامش‌بخش آن بر عضلات دستگاه گوارش به کاهش علائم IBS کمک می‌کند.

بررسی 9 مطالعه شامل بیش از 700 بیمار مبتلا به IBS نشان داد که مصرف نخ ابریشم نعناع علائم IBS را به طور قابل توجهی بیشتر از کپسول های دارونما بهبود می بخشد.

یک مطالعه نشان داد که 75٪ از بیمارانی که روغن نعناع را به مدت چهار هفته مصرف کردند، در مقایسه با 38٪ از بیماران در گروه دارونما، بهبود علائم IBS را نشان دادند.

قابل ذکر است، تقریباً در تمام تحقیقاتی که تسکین علائم IBS را نشان می‌دهند، از کپسول‌های روغنی به جای برگ‌های نعنا خام استفاده می‌کردند.

  • منابع:
    1. 8 Health Benefits of Mint
  • تبلیغات: 
    1. قوانین جدید اداره کار که با اعتراضات شدید مواجه شد
    2. فرهنگ استفاده از قهوه گانودرما
    3. پیشنهاد شهرداری برای احداث پارکینگ در خارج از ساختمان
    4. حذف تدریجی زغال به عنوان سوخت