مزایا و ارزش غذایی نخود سیاه!

اگر در مورد فواید نخود کرمانشاه می‌ پرسید، ما به شما کمک می‌ کنیم! نخود به دلیل محتوای پروتئین بالا و محتوای غذایی بالا در سراسر جهان محبوب است با این حال، آیا از انواع نخود آگاه هستید؟ بله، در حالی که معمولاً با نخود سفید بزرگتر برخورد کرده اید، یک نوع نخود سیاه کوچکتر نیز وجود دارد! هر دوی آنها جزو حبوبات طبقه بندی می شوند و از خانواده Fabaceae هستند.

در حالی که نخود بزرگتر به طور رایج در غذاهای مختلف در سراسر جهان استفاده می شود، نخود سیاه کیلویی بیشتر به صورت محلی در هند و ایتالیا یافت می شود و بیشتر در این غذاها وجود دارد! از نظر تغذیه ای، نخود یک گزینه رژیم غذایی سالم برای بسیاری از گیاهخواران و وگان ها به طور یکسان است!

در حالی که نخود های بزرگتر رنگ روشن دارای پوششی صاف هستند، نخودهای سیاه رنگ تیره کوچکتر پوششی خشن دارند نخود سیاه محتوای فیبر بالاتر و شاخص گلیسمی پایینی دارد که آن را برای رژیم های غذایی مناسب دیابت نیز مناسب می کند.

سرو: 100 گرم (1)

کالری 164 سدیم 24 میلی گرم
چربی کل 6.04 گرم پتاسیم 718 میلی گرم
اشباع 0.603 گرم کربوهیدرات کل 27 گرم
پلی غیراشباع 2.731 گرم فیبر غذایی 12.2 گرم
قندهای تک غیراشباع 1.377 گرم 10.70 گرم
ترانس 0 گرم پروتئین 20.47 گرم
کلسترول 0 میلی گرم
ویتامین A 1% کلسیم 5%
ویتامین C 2% آهن 16%

درصد ارزش روزانه بر اساس یک رژیم غذایی 2000 کالری است مقادیر روزانه شما بسته به نیاز کالری شما ممکن است بیشتر یا کمتر باشد.

گنجاندن غذاهای غنی از فیبر در رژیم غذایی شما می تواند تا حد زیادی به کاهش وزن کمک کند نخود آبگوشتی سرشار از فیبر محلول و نامحلول است.

فیبر محلول با تشکیل یک ماده ژل مانند در دستگاه گوارش، دفع صفرا و فری ها را تسهیل می کند در حالی که فیبر نامحلول از یبوست و سایر اختلالات گوارشی جلوگیری می کند.

علاوه بر این، فیبر معده شما را پر می کند و باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و هوس گرسنگی را کاهش دهید.

نوشیدن آب جوشانده با نخود به کاهش اشتها کمک می کند بنابراین، مصرف حبوبات مانند نخود سیاه می تواند در کاهش وزن موثرتر از کاهش کالری ساده باشد.

نخود سیاه 1401 حاوی ترکیبی منحصر به فرد از آنتی اکسیدان ها، آنتوسیانین ها، دلفیندین، سیانیدین و پتونیدین و همچنین فیتونوترینت ها و ALA است که سلامت رگ های خونی را حفظ کرده و از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند و در نتیجه خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

نخود سیاه حاوی مقادیر قابل توجهی فولات و منیزیم است فولات سطح هموسیستئین را کاهش می دهد، بنابراین خطر باریک شدن شریان ها در اثر تشکیل پلاک، لخته شدن خون، حملات قلبی و سکته را به حداقل می رساند.

  • منابع:
    1. 19 Amazing Benefits Of Black Chickpeas (Kala Chana) For Skin, Hair And Health
  • تبلیغات: 
    1. سقوط قیمت سکه و دلار در اسفندماه
    2. استفاده افراد مشهور از روبالشی‌های ابریشمی
    3. نکات طلایی برای میلیاردر شدن
    4. مادری که با فلفل توانست جان دخترش را نجات دهد اما…