برگشتن حافظه با خوردن جیوه فقط در سه روز!!

آنچه از این مقالات می توان استنباط کرد این است که کلاهبرداران در چندین کشور از این ماده مشکوک برای کلاهبرداری از مردم بی خبر استفاده کرده اند. در سال 2007، مجله علمی Science Direct یک مقاله تحقیقاتی با عنوان “تجزیه و تحلیل یک جسم فرض شده حاوی جیوه قرمز” منتشر کرد. این مطالعه همچنین هیچ جیوه قرمزی را در نمونه‌هایی که محققان جمع‌آوری کرده بودند، پیدا نکرد.

او گفت رادیو ضبط قدیمی جیوه دار ممکن است فقط “رنگ قرمز” یا ترکیبی از جیوه باشد که قیمت “ویژه” ندارد. او گفت: «در عوض، بیشتر ترکیبات جیوه سمی هستند. «دستگاه‌های الکترونیکی قدیمی حاوی برخی فلزات سنگین مانند سرب و غیره هستند. فلزات سنگین که سمی هستند، قابل بازیافت هستند، اما گرانبها نیستند.

بر اساس ارزیابی ریسک و شرکت اطلاعاتی S-RM مستقر در بریتانیا، تصور نمی‌شود جیوه قرمز خارج از تئوری‌های توطئه وجود داشته باشد، اگرچه ساموئل کوهن، فیزیکدان آمریکایی ادعا کرده بود که وجود دارد. جیوه در پنکه قدیمی برای ساخت سلاح های هسته ای استفاده می شود. این ماده مانند سرب می تواند مقدار زیادی گرما را در خود نگه دارد. همچنین برای اهداف دارویی استفاده می شود.

در هند از سپتامبر، شایعات در مورد جیوه در تلویزیون قدیمی سونی از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی و کانال های یوتیوب منتشر شده است. ادعاهایی مبنی بر ارزش ده ها هزار روپیه در وب سایت های هندی زبان و سیستم عامل های دیجیتال منتشر شد. وب سایت حقیقت سنجی هند Factly این شایعه را رد کرده است.

در نپال، مردم عکس‌ها و متن‌هایی درباره جیوه قرمز در یک گروه فیس‌بوک به نام «Nepali Purano Paisa» که بیش از 57000 کاربر دارد به اشتراک گذاشته‌اند. گروه فیس بوک پست هایی در مورد سکه ها و اسکناس های قدیمی به اشتراک می گذارد. کاربران عکس هایی از جیوه قرمز در تلفن قدیمی منتشر کرده اند کاربران مختلف گفته اند که آن را دارند یا حاضر به خرید آن هستند.

ما با Basant Giri، دانشمند موسسه علوم کاربردی کاتماندو در این مورد صحبت کردیم. او به South Asia Check گفت: «به نظر می رسد فریبکاری برای دهه ها در سراسر جهان در حال چرخش است. هیچ ماده شیمیایی یا ماده ای به نام جیوه قرمز وجود ندارد.

  • منابع:
  1. Red mercury’ claims on social media just a hoax
  • تبلیغات: 
  1. به فرزندانتان یاد بدهید چگونه کت بپوشند
  2. با پوشیدن کت دیگر سردتان نمیشود
  3. فردی پیش بینی کرد که یک کودک باعث از بین رفتن تمامی انسان ها می شود!
  4. بررسی خصوصیات مورفولوژیکی فلفل دلمه ای