آرایشگری که با چوب دارچین عمده عروس های خود را آرایش می کند!!

جالب توجه است، محققان دریافتند که چوب دارچین به دلیل سطوح آنتی اکسیدانی محافظ، محبوب ترین ادویه در جهان است.

همچنین طیف گسترده ای از فواید سلامتی، از جمله خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد دیابتی را ارائه می دهد.

پس چرا دارچین نباید برای شما مفید باشد؟ چگونه می توانید آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید؟

بیایید نگاهی دقیق تر به آنچه باید در مورد این ادویه قدرتمند بدانید بیاندازیم.

چوب دارچین چیست و از کجا می آید؟ دارچین در واقع از نوعی درخت تهیه می شود.رایحه، رنگ و طعم منحصر به فرد دارچین نتیجه قسمت روغنی درختی است که تولید می کند.

به هر حال، فواید چوب دارچین عمده از پوست درخت آن است، این پوست حاوی چندین ترکیب خاص است که مسئول بسیاری از خواص سلامتی آن هستند، از جمله سینامالدئید، اسید سینامیک و سینامات.

دارچین

محققان به این نتیجه رسیدند که مزایای سلامتی دارچین را می‌توان در پوست خالص، روغن‌های ضروری، ادویه آسیاب شده (پودر پوست) یا به شکل عصاره زمانی که ترکیبات فنولی خاص، فلاونوئیدها و آنتی‌اکسیدان‌ها جدا می‌شوند، به دست آورد.

این ترکیبات دارچین را به یکی از مفیدترین ادویه های جهان تبدیل می کند و به آن آنتی اکسیدان، ضد التهاب، ضد دیابت، ضد میکروب، تقویت کننده سیستم ایمنی و توانایی های بالقوه محافظت از سرطان و بیماری های قلبی می دهد.

مصرف مقداری دارچین، خواص آنتی اکسیدانی آن است که باعث می شود آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

نصف قاشق چای خوری دارچین در روز می تواند اثرات مثبتی بر سطح قند خون، هضم، ایمنی و موارد دیگر داشته باشد.

با این حال، دوزهای قوی تر نیز برای بهبود خطر بیماری قلبی و کاهش خطر ابتلا به دیابت، سرطان و بیماری های عصبی بسیار مفید است.

چوب دارچین همچنین طیف گسترده ای از مواد مغذی مهم را فراهم می کند و به ویژه سرشار از فیبر و منگنز، همراه با بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی دیگر است.